Sürdürülebilir elektronik ticaretin ekonomik, sosyalve çevresel boyutları üzerine bir araştırma başlığıyla ortaya konulan çalışmadaelektronik ticaretin sürdürülebilirliği üzerinde bir alan araştırmasıgerçekleştirilmiştir. Bu bağlamda, sürdürülebilirlik kavramını ve bu kavramınboyutları ve sürdürülebilir gelişme incelenmiştir. Çevresel, ekonomik ve sosyalboyutlara sahip olan sürdürülebilirlik, bugünkü nesillerin ihtiyaçlarınıkarşılarken gelecekte nesillerin kendi ihtiyaçlarını karşılama yeteneğini deellerinden almamaktır. Çalışmanın elektronik ticaret ile ilgili bölümünde ise elektronikticaret kavram olarak değerlendirildikten sonra çalışmanın esasını oluşturan elektronikticaretin sürdürülebilirliği ele alınarak çevresel, ekonomik ve sosyalboyutlarda sürdürülebilirlik incelenmiştir. Araştırmanın uygulama bölümünde iseİnternet kullanıcıları açısından algılanan elektronik ticaretinsürdürülebilirliği ampirik bir çalışmayla değerlendirilmiştir. Çalışmada eldeedilen bulgular ışığında elektronik ticaret ile uğraşan işletmelerin uzunvadeli çalışmalarını sürdürebilmeleri için çevresel ve sosyal faktörlere önemvermeleri gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.
In this study, sustainable electronic commerce isexamined. Sustainability, which covers the environmental, economic and socialdimensions is the term regarding the rights of future generations that shouldnot be taken away from them when suplying the needs of the present generations. E-commerce is a major form of tradewhich develops rapidly. In the related sections about e-commerce at the end ofthe literature sections, the sustainability of electronic commerce andenvironmental, economic and social dimensions were investigated by consideringsustainability. In the empiricalpart of the research, perceptions of the Internet users about thesustainability of the e-commerce are evaluated through an questionnaire. In thelight of the findings obtained in this study, it is seen that thesustainability of electronic commerce with the effects of environmental andsocial factors will be ensured. It is concluded that business engaged inelectronic commerce need to notice the environmental and social factors inorder to sustain their long-term works.