AçıkErişim@MAKÜ

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okul Deneyimi Dersine İlişkin Görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Saracaloğlu, A. Seda
dc.contributor.author Yılmaz, Serap
dc.contributor.author Çöğmen, Suna
dc.contributor.author Şahin, Ümran
dc.date.accessioned 2014-08-20T06:59:38Z
dc.date.available 2014-08-20T06:59:38Z
dc.date.issued 2011-12
dc.identifier.citation https://edergi.mehmetakif.edu.tr/index.php/efd/issue/view/42/showToc tr_TR, en_US
dc.identifier.issn 1302-8944
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11672/212
dc.description.abstract Bu araĢtırmanın temel amacı öğretmen adaylarının okul deneyimi dersine iliĢkin görüĢlerini belirlemektir. AraĢtırmada öğretmen adaylarının görüĢleri alınacağından çalıĢma tarama modelinde betimsel bir araĢtırma olarak desenlenmiĢtir. AraĢtırmaya, Adnan Menderes Üniversitesi ve Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Ġlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği programına devam eden üçüncü sınıf öğrencisi katılmıĢtır. ÇalıĢmada veri toplama aracı olarak Demircan (2007) tarafından geliĢtirilen “Okul Deneyimi: Öğrenci GörüĢleri Anketi” kullanılmıĢtır. Kırk bir maddeden oluĢan öğrenci anketi, 5’li Likert tipi anket olup, seçenekler “Tamamen Katılıyorum”dan “Tamamen Katılmıyorum”a doğru gitmektedir. Ankette, öğretmen adaylarının uygulama öğretmeni, uygulama öğretim elemanı, kendi rolleri ve uygulama okuluna iliĢkin görüĢlerini içeren maddeler karıĢık bir Ģekilde yer almaktadır. ÇalıĢmada istatistiksel teknikler olarak sayı, yüzde ve kay-kare’den yararlanılmıĢtır. AraĢtırma bulgularına bakıldığında genel olarak öğretmen adaylarının okul deneyimi dersine iliĢkin olumlu görüĢe sahip oldukları ve bu görüĢün cinsiyete ve okul deneyimi için gittikleri okulun sosyo-ekonomik düzeyine göre farklılaĢmadığı görülürken, “uygulama öğretmeni bizi ciddiye almadı” maddesine iliĢkin görüĢlerin okulun sosyo-ekonomik düzeyine göre farklılaĢtığı bulgusuna ulaĢılmıĢtır. tr_TR, en_US
dc.language.iso other tr_TR, en_US
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR, en_US
dc.relation.ispartofseries ;22
dc.subject Okul Deneyimi, Sınıf Öğretmeni Adayı, Öğretmenlik Deneyimi. tr_TR, en_US
dc.subject School experience, pre-service teachers, practice of teaching. tr_TR, en_US
dc.title Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okul Deneyimi Dersine İlişkin Görüşleri tr_TR, en_US
dc.title.alternative Pre-Service Teachers’ Views About School Experience tr_TR, en_US
dc.type Article tr_TR, en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım