Açıklama:
Eğitim,gelecek nesillere var olan maddi ve manevi değerleri aktarma sürecidir.Eğitimde çocuklara verilecek olan değerler ve iletiler çeşitli yöntemlerleverilmektedir. Bu yöntemlerden biri de yazınsal değeri olan çocuk kitaplarıdır.Çocuk kitapları verdiği iletiler bakımından çocuklara uygun olmalıdır. Bubağlamda çalışmada, çocuk edebiyatı yazarlarından biri olan Çetin Öner’inörneklem olarak ele alınan “Gülibik” adlı çocuk kitabında yer alan eğitselifadeler tespit edilmiş ve yorumlanmıştır. Yapılan bu çalışma, betimselnitelikte bir araştırma olup, doküman incelemesi yöntemi esas alınarakyapılmıştır. Eserde doğrudan veya örtük olarak işlenen toplam 75 eğitseliletinin yer aldığı sonucuna varılmıştır. İncelenen eserde en fazla eğitiminönemi (17) değerinin, en az ise hoşgörü (3) değerinin yer aldığı tespitedilmiştir. Elde edilen bulgulardan hareketle Çetin Öner’in Gülibik adlıeserinin ilettiği eğitsel ifadeler ve değerler bakımından zengin bir içeriğesahip olduğu ortaya çıkmıştır.