Açıklama:
Bireyin öz yeterlik inancı, onun algısını, güdülenmesini veuygulama başarısını birçok şekilde etkilemektedir. İnsanların güdülenmişlikdüzeyleri, duyuşsal durumları ve davranışları nesnel olarak durumun ya daolayın ne olduğundan çok; inandıklarına dayanmaktadır. Öz-yeterlik algısıyüksek olan bireylerin bir işi başarmak için büyük çaba gösterdikleri,olumsuzluklarla karşılaştıklarında kolayca geri dönmedikleri, ısrarlı vesabırlı oldukları görülmektedir. Bu nedenle öz-yeterlik algısı özellikle eğitimalanında üzerinde durulması gereken önemli unsurlardan biridir. Okulöncesiyıllar (3-6 yaşları) müziksel yeteneklerin gelişimi açısından son derece önemlibir dönemdir. Kapsamlı ve nitelikli bir müzik programını uygulama konumundakiokul öncesi öğretmeninin müziksel yeterliği, okul öncesi lisans programındaverilen müzik eğitimi ile bağlantılıdır. Bu nedenle bu çalışmada, okulöncesi öğretmen adaylarının müzik eğitimi öz-yeterlik algılarını ölçmekamacıyla bir ölçek geliştirme çalışması tasarlanmış, ölçeğin geçerlik vegüvenirlik çalışmaları yapılmıştır. Araştırmadatarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2015-2016eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi EğitimFakültesi ile Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesinin Okul Öncesi EğitimiAnabilim Dallarının 4. sınıfında öğrenim gören 240 öğrenci oluşturmuştur. Hazırlananölçeğin yapı geçerliğini belirleyebilmek için Temel Bileşenler Analizikullanılarak faktör analizi yapılmıştır. Ölçeğin güvenirliğini belirlemek içinise Cronbach-Alfa iç tutarlılık katsayısı hesaplanmış, maddelerinin toplampuanla korelasyonuna bakılmış ve Split Half test yarılama yöntemiyle ölçeğinbirinci ve ikinci yarı için güvenirlik katsayıları hesaplanmıştır. Yapılan çalışmalar sonunda okul öncesi öğretmenadaylarına yönelik geçerli ve güvenilir müzik eğitimi özyeterlik inancı ölçeğigeliştirilmiştir.