AçıkErişim@MAKÜ

“Kesirler” Konusunun Öğretiminde 4MAT Öğrenme Stili Modelinin Akademik Başarı ve Kalıcılığa Etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Aydıntan, Sırrı
dc.contributor.author Şahin Harun
dc.contributor.author Uysal, Funda
dc.date.accessioned 2014-08-19T14:09:39Z
dc.date.available 2014-08-19T14:09:39Z
dc.date.issued 2012-06
dc.identifier.citation https://edergi.mehmetakif.edu.tr/index.php/efd/issue/view/46 tr_TR, en_US
dc.identifier.issn 1302-8944
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11672/207
dc.description.abstract öğrenme stili modelinin akademik başarı ve kalıcılığa etkisinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada deneysel yönteme dayalı, kontrollü ön-test ve son-test modeli kullanılmıştır. Deney grubuna 4MAT öğrenme stili modeline uygun öğrenme-öğretme etkinlikleri düzenlenmiştir. Kontrol grubuna ise geleneksel öğretime uygun etkinlikler düzenlenmiştir. Bu araştırma, 2007-2008 eğitim-öğretim yılının 2. yarıyılında Ankara ilinde MEB’e bağlı bir ilköğretim okulunda yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu; deney grubunda 29 ve kontrol grubunda 29 öğrenci olmak üzere, toplam 58 öğrenci oluşturmaktadır. 25 maddelik başarı testi, gruplara öğretimleri öncesinde ön-test, 8 ders saatlik öğretim sonrasında son-test, son-testten 1 ay sonra ise kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. 4MAT öğrenme stili modeline dayalı öğretim gören deney grubunun akademik başarısının, geleneksel öğretim gören kontrol grubunun akademik başarısından daha fazla arttığı görülmüştür. Kalıcılık üzerinde, 4MAT öğrenme stili modeline dayalı öğretimin geleneksel öğretime göre daha etkili olduğu ortaya çıkmıştır. tr_TR, en_US
dc.language.iso other tr_TR, en_US
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR, en_US
dc.relation.ispartofseries ;23
dc.subject 4MAT Öğrenme Stili Modeli, Kesirler, Geleneksel Öğretim. tr_TR, en_US
dc.subject 4MAT Learning Style Model, Fractions, Traditional Teaching. tr_TR, en_US
dc.title “Kesirler” Konusunun Öğretiminde 4MAT Öğrenme Stili Modelinin Akademik Başarı ve Kalıcılığa Etkisi tr_TR, en_US
dc.title.alternative The Effect Of 4MAT Learning Style Model On Academic Achievement And Permanence While Teaching “Fractions” tr_TR, en_US
dc.type Article tr_TR, en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım