AçıkErişim@MAKÜ

SOSYAL MEDYANIN HEDONİK SATIN ALMA DAVRANIŞLARINA ETKİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA - A STUDY ON THE EFFECTS OF SOCIAL MEDIA OVER HEDONIC SHOPPING BEHAVIORS

Basit öğe kaydını göster

dc.creator MEYDAN, BÜŞRA
dc.creator TUNCA, MUSTAFA ZİHNİ
dc.date 2018-12-30T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2019-04-09T07:17:15Z
dc.date.available 2019-04-09T07:17:15Z
dc.identifier http://dergipark.gov.tr/makusobed/issue/40501/466233
dc.identifier 10.20875/makusobed.466233
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11672/2033
dc.description Günümüzde sosyal ağların kullanımının giderek artması sonucunda işletmeler de pazarlama faaliyetlerinde yeni açılımlara yönelmektedir. Bunun sonucunda, sosyal ağlarda sunulan içerikler ve dijital pazarlama faaliyetleri tüketici davranışlarını şekillendirmektedir. Ayrıca, sosyal ağlar ve dijital pazarlama sayesinde ürün/hizmetler nihai tüketicilere hızlı ve ucuz olarak ulaşabilmektedir. Hedonik davranış, psikolojik bir olgu olarak bireylerin hoşuna giden şeylere sahip olmaktan doğan keyif verici duygu olup tüketici davranışlarına önemli etkilere sahiptir. Bu çalışmada, hedonik satın alma davranışlarına sosyal medyanın etkilerini ölçebilmek amacıyla sosyal ağları kullanım sebepleri, sosyal ağların satın alma sürecinde rolü, hedonik alışveriş motivasyonu ve sosyal reklamların ürün tercihine etkilerini ortaya koyan faktörlerin tespit edilmesi için bir anket çalışması gerçekleştirildikten sonra çalışmanın bulguları detaylı olarak sunulmuştur.
dc.description Nowadays, as result of the increase in the use of social networks, companies are heading to new approaches. As a result, the contents of social networks, and digital marketing activities shape consumer behaviors. Besides, goods and services could reach consumers fast and cheaply thanks to social networks and digital marketing. Hedonic behavior, as a psychological phenomenon, is a pleasurable feeling that has the pleasure of having things that people enjoy and has a significant impact on consumer behavior. In this study, after conducting a questionnaire to determine the reasons of social network use, the role of social networks in purchasing process, hedonic shopping motivation and the effects of social advertisements on product preference in order to measure the effects of social media on hedonic purchasing behaviors, the findings of the research have been given in details.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation http://dergipark.gov.tr/download/article-file/612208
dc.source Volume: 10, Issue: 26 832-854
dc.source 1309-1387
dc.source 1309-1387
dc.subject Sosyal medya pazarlaması,hedonizm,hedonik tüketim
dc.subject Social media marketing,hedonism,hedonic consumption
dc.title SOSYAL MEDYANIN HEDONİK SATIN ALMA DAVRANIŞLARINA ETKİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA - A STUDY ON THE EFFECTS OF SOCIAL MEDIA OVER HEDONIC SHOPPING BEHAVIORS
dc.title A STUDY ON THE EFFECTS OF SOCIAL MEDIA OVER HEDONIC SHOPPING BEHAVIORS - SOSYAL MEDYANIN HEDONİK SATIN ALMA DAVRANIŞLARINA ETKİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım