Özet:
Araştırmada üniversite öğrencilerinin grup çalışmalarında görevi ihmal davranışları ve grup çalışmalarında
paylaşıma uygunluklarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırmanın çalışma grubunu
Eğitim fakültesinde öğrenim görmekte olan 414 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma kapsamında görevi ihmal
etmeyi ölçmek üzere bir anket ve Yamaguchi tarafından geliştirilmiş olan öğrencilerin grup çalışmalarında
paylaşmaya uygunluk ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda çalışma grubunda yer alan üniversite
öğrencilerinin büyük çoğunluğunun grup çalışmalarında görevi ihmal davranışını daha önce gerçekleştirmediği
bulunmuştur. Bunun yanında öğrencilerden kızların ve daha önce bir görevi ihmal etmeyenlerin grup
çalışmasında paylaşıma daha yatkın olduğu bulunmuştur. Araştırmaya katılan öğrencilere grup çalışmalarında
görevin, grubun, öğreticinin, yapılan değerlendirmenin ve dersin niteliğinin görevi ihmal etmeye etkisi
sorulduğunda görev nitelikleri ile ilgili olarak görev net olarak belli olmadığında ve bireysel yeteneklere uygun
olmadığında görev ihmalinin gerçekleştiği ifade edilmiştir. Araştırmaya katılan öğrenciler grup çalışmalarında
grubun niteliği ile ilgili olarak grup içinde görüşleri ciddiye alınmadığında ya da gruptaki diğer kişiler
çalışmadığında görevi ihmal ettiğini ifade etmiştir.