Özet:
Bu çalışmanın amacı Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen ve Teknoloji Öğretmenliği
programında öğrenim gören öğretmen adaylarının fizik laboratuvarına yönelik tutumlarını belirlemek, toplam
tutum puanlarının adayların cinsiyet, sınıf ve yaşlarına göre anlamlı farklılıklar gösterip göstermediğini
incelemektir. Araştırma karşılaştırma niteliğinde betimsel bir çalışma olup, 2009-2010 eğitim öğretim yılı bahar
döneminde 241 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Veri Toplama aracı olarak kullanılan Fizik Laboratuvarına
Yönelik Tutum Ölçeği ilgili literatürden alınmıştır. Elde edilen veriler analiz edilerek, maddelerin aritmetik
ortalama ve seçeneklere ait frekans, yüzde değerleri belirlenmiş ve adayların fizik laboratuvarına yönelik
tutumları değerlendirilmiştir. Toplam tutum puanlarının adayların cinsiyet, sınıf seviyeleri ve öğrenci yaş
gruplarına göre farklılık gösterip göstermediği bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA)
ile test edilmiştir. Betimsel istatistik sonuçları, genel olarak adayların fizik laboratuvarına yönelik olumlu
tutumlar sergilediğini göstermektedir. Analiz sonuçları, kız öğretmen adaylarının fizik laboratuvarına yönelik
tutum puanlarının daha yüksek olmasına rağmen, bu farkın çıkarsamalı istatistik sonuçlarına göre anlamlı
olmadığını, sınıf seviyesi ve yaş değişkenlerinin tutum puanları üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığını
göstermiştir.