Özet:
Bu araştırmanın amacı lise öğrencilerinin mesleki kararsızlıklarının belirlenmesi ve mesleki kararsızlıklarının
sosyo-demografik değişkenlere göre farklılığının incelenmesidir. Araştırmaya İzmir ilinde farklı türlerdeki
ortaöğretim kurumlarından 268 lise öğrencisi katılmıştır. Araştırmada, öğrencilerin mesleki kararsızlıkları
“Mesleki Karar Envanteri” ile ölçülmüştür. Öğrenci ve ailelerine ait demografik bilgileri elde etmek için ise
araştırmacı tarafından geliştirilen bir “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda mesleki karar
envanteri alt boyutları arasında yer alan akılcı olmayan inançlar puan ortalamaları cinsiyete göre; akılcı olmayan
inançlar ve dışsal çatışma alt ölçeklerinin puan ortalamaları yaş ve sınıf düzeyine göre farklılaşmıştır. Elde
edilen bulgular literatür çerçevesinde tartışılmıştır.