AçıkErişim@MAKÜ

Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları (Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Örneği)

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kızıltaş, Emine
dc.contributor.author Halmatov, Medera
dc.contributor.author Sarıçam, Hakan
dc.date.accessioned 2014-08-15T13:54:09Z
dc.date.available 2014-08-15T13:54:09Z
dc.date.issued 2012-06
dc.identifier.citation https://edergi.mehmetakif.edu.tr/index.php/efd/issue/view/46 tr_TR, en_US
dc.identifier.issn 1302-8944
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11672/194
dc.description.abstract Bu araştırmada, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programı’nı tercih eden öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları incelenmeye çalışılmıştır. Tarama modeli kullanılarak yapılan araştırmada Börü (2006) tarafından geliştirilen “Öğretmenlik Mesleği Tutum Ölçeği” Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programı’nda öğrenim gören 170 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgularda, öğrencilerin öğretmenlik mesleğini tercihleri ölçeğin alt boyutları olan bilinç, güvence, ideal, etkilenme ve toplam faktörleri doğrultusunda belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları cinsiyet, yaş, öğretim durumu ve aile gelir düzeyi değişkenlerine göre incelenmiş, öğretim durumu dışında gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı fark saptanmıştır (p<0.05). Öğrencilerin okul öncesi öğretmenliğini okumakla ilgili sorulan açık uçlu soruya verdikleri yanıtlar doğrultusunda yapılan içerik analizi sonucunda, kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre daha olumlu görüşe sahip oldukları görülmüştür. tr_TR, en_US
dc.language.iso other tr_TR, en_US
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR, en_US
dc.relation.ispartofseries ;23
dc.subject Okul öncesi öğretmenliği, öğretmenlik mesleği, öğretmen adayı. tr_TR, en_US
dc.subject Preschool teacher, school teaching, teacher candidate. tr_TR, en_US
dc.title Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları (Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Örneği) tr_TR, en_US
dc.title.alternative Preschool Department Students’Attitudes About Profession Of Theaching (The Case Of Agri Ibrahim Cecen University) tr_TR, en_US
dc.type Article tr_TR, en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım