AçıkErişim@MAKÜ

Lise Öğrencileri İle Öğretmenlerin Riskli Davranışlara İlişkin Görüşleri-Opinions Of High School Students And Teachers About Risky Behaviors

Basit öğe kaydını göster

dc.creator SAVİ ÇAKAR, Firdevs
dc.creator TAGAY, Özlem
dc.creator KARATAŞ, Zeynep
dc.creator YAVUZER, Yasemin
dc.date 2015-06-02T10:49:12Z
dc.date.accessioned 2019-04-09T07:17:09Z
dc.date.available 2019-04-09T07:17:09Z
dc.identifier http://dergipark.gov.tr/makusobed/issue/19444/206666
dc.identifier 10.20875/sb.25896
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11672/1943
dc.description Öz Bu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinde sıkça rastlanan riskli davranışların öğrenciler ve öğretmen görüşlerine dayalı olarak belirlenmesidir. Bu araştırma nitel bir çalışma olup olgu-bilim çalışmasıdır. Araştırmanın verileri farklı liselerde görev yapan 59 (25 Kadın, 24 Erkek) öğretmen ile 50 (29 Kız ve 21 Erkek) lise öğrencisinden elde edilmiştir. Veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Öğrencilerden ve öğretmenlerden elde edilen veriler analiz edildiğinde hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin riskli davranışlara ilişkin benzer görüşler taşıdıkları, öğretmenlerin sigara içme, okul kurallarına uymama ve kötü beslenmeyi; öğrencilerin ise, sigara içme, okulda şiddet- kavga etme, kötü beslenme ve okuldan kaçmayı en çok gözlenen riskli davranış olarak belirttikleri ortaya konulmuştur. Bu sonuç doğrultusunda liselerde gözlenen riskli davranışlarla baş etmek için öğretmen ve öğrencilere yönelik önleyici psiko-eğitim programlarının yaygınlaştırılması önerilmektedir. Anahtar Sözcükler: Ergenlik, risk, riskli davranışlar, nitel araştırma, lise öğrencisi   Abstract   The purpose of this study is to determine frequently experience risky behaviors among high school students based on student and teacher opinions. This study is a qualitative research and it is a phenomenology study. Research data was obtained from 59 teachers working in various high schools (25 female, 24 male) and 59 high-scholars (29 female and 21 male). Data was resolved using content analysis. Analyzing the data obtained from students and teachers, it has been revealed that both students and teachers have similar opinions regarding risky behaviors, and teachers consider smoking, failure in complying with school rules and malnutrition as mostly observed risky behaviors, students consider smoking, violence-fighting at school, malnutrition and skipping school as most observed risky behaviors. In accordance with this result, it is recommended to popularize psycho-education programs towards teachers and students in relation to cope with risky behaviors observed at high schools. Keywords: Adolescence, risky, risky behaviors, qualitative research, high school students
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation http://dergipark.gov.tr/download/article-file/181726
dc.relation http://dergipark.gov.tr/download/article-file/245751
dc.source Volume: 7, Issue: 12 1-13
dc.source 1309-1387
dc.source 1309-1387
dc.subject Ergenlik, risk, riskli davranışlar, nitel araştırma, lise öğrencisi
dc.title Lise Öğrencileri İle Öğretmenlerin Riskli Davranışlara İlişkin Görüşleri-Opinions Of High School Students And Teachers About Risky Behaviors
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım