Özet:
Bu çalışma İngilizce öğretmenlerinin ortaöğretim İngilizce dersi yeni öğretim programına ilişkin görüşlerini
belirlemeye yönelik tanımlayıcı nitelikte bir çalışmadır. Araştırma Genel Tarama Modeli kapsamında ilişkisel
tarama modeline dayalıdır. Araştırma verilerine ulaşmak için Nevşehir ve Konya illerinde görev yapan 115
İngilizce öğretmenine bir anket uygulanmıştır. Anket formunun hazırlanmasında ilgili literatür taranmış, benzer
araştırmalarda kullanılan geçerlik ve güvenilirlikleri test edilmiş veri toplama araçlarından yararlanılmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre; öğretmenler ortaöğretim İngilizce dersi yeni öğretim programının Kazanımlar,
İçerik ve Ölçme –Değerlendirme İlişkisini yeterli görmemekte bu değişkenler arasında uygun ilişkilerin
kurulmadığını düşünmektedirler. Öğretmenlerin ortaöğretim İngilizce dersi yeni öğretim programının Öğretmeöğrenme
Süreci (Etkinlikleri) ve İçeriği ile ilgili düşünceleri de genel olarak olumsuz yöndedir. Öğretmenlere
göre programda önerilen etkinlikler ve içerik yeterli değildir. Öğretmenlerin programın en olumsuz yönü olarak
proje ve performans görevlerini gördüklerini söylemek mümkündür.