Müşterisisosyal medya kullanıcıları olan işletmelerin bu kanallardan ürünleri hakkındayazılan iletileri toplayıp analiz etme, bunları satış rakamları ilekarşılaştırma veya ilişkilendirme, gelecek için stratejiler geliştirme gibiimkanları vardır. Bu çalışmada uygulanan yöntem ile bir televizyon kanalına aitseyirci görüşlerinin sosyal medya üzerinden derlenerek kanal için faydalı bilgielde edilmesi ve bu bilgilerin kanal için bir karar destek unsuru olmasıhedeflenmiştir. Bu amaçla bir TV kanalında yayınlanan programlar hakkında Kasım- Haziran 2017 tarihleri arasında Twitter’dan paylaşılan iletiler derlenmiş, duyguanalizi tekniği ile her ileti pozitif, negatif ya da nötr olaraketiketlenmiştir. Bu periyoddaki yayın akışındaki tüm programlar için kaçpozitif, kaç negatif ve kaç nötr tweet atıldığı bilgilerine bağlı olarakreyting değeri incelenmiştir.
Businesses with customers who are users of social media, have theoption of collecting and analyzing data from social media, comparing orcorrelating them with sales figures, and developing strategies for the future.By using the method applied in this study, it is aimed to obtain beneficialinformation for the channel by compiling the views of spectators belonging to atelevision channel through social media. Also, the study will provide adecision support tool for the channel. For this purpose, Twitter is chosen associal media channel and tweets which are about programs broadcast on a TVchannel, were compiled from November 2016 to June 2017. Each tweet is labeledas positive, negative, or neutral by a novel sentiment analysis method. Then, forall programs in this period, the rating was examined based on positive,negative and neutral tweets.