AçıkErişim@MAKÜ

EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN YÖNETİCİ VE LİDERE İLİŞKİN ALGILARININ METAFORLAR YOLUYLA İNCELENMESİ

Basit öğe kaydını göster

dc.creator Önder, Emine
dc.creator Tulunay Ateş, Öznur; Mehmet Akif Ersoy University Turkey
dc.date 2018-12-27T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2019-04-09T07:13:01Z
dc.date.available 2019-04-09T07:13:01Z
dc.identifier http://dergipark.gov.tr/makuiibf/issue/41626/408223
dc.identifier 10.30798/makuiibf.408223
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11672/1817
dc.description Bu araştırmanın amacı, yönetici ve liderkavramlarına ilişkin algıları metaforlar yoluyla belirlemektir. Araştırmada,nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırma,Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 521 öğretmenadayından elde edilen verilerle gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri yarıyapılandırılmış form ile toplanmış ve içerik analiziyle deşifre edilmiştir.Araştırmada, katılımcılar tarafından üretilen metaforlar yöneticide 13, liderde14 kavramsal kategori altında toplanmıştır. Katılımcılar tarafından daha çokvurgulanan kategori ve kategoriler altına yer alan metafor çeşitliliğinigösterebilmek amacıyla frekans ve yüzde hesaplaması yapılmıştır. Yapılananalizlerde, yönetici ile ilgili ikikategorinin öne çıktığı görülmüştür. Bu kategorilerden biri olumsuz unsurolarak yönetici iken diğeri yönlendirici biri olarak yöneticidir. Lider ileilgili de; yönlendirici biri olarak lider ve etkileyici biri olarak lider kategorilerininfrekansının yüksek olduğu görülmüştür. Araştırmanın sonucunda, yönetici kavramında ilküç sırada; mevcut düzeni sürdüren, yönlendirici, mekanik-standart biri olarakyönetici, lider kavramında ise; yönlendirici, aydınlatıcı, güç unsuru olaraklider kategorilerinin olduğu belirlenmiştir.
dc.description Theaim of this research is to determine education faculty students’ perceptionsregarding manager and leader concepts. Phenomenology pattern, one of thequalitative research methods, was used in the research. Data was gathered from521 teacher candidates going on their education in Mehmet Akif ErsoyUniversity, Faculty of Education in this study. Research data was collectedwith semi-structured form and decrypted using content analysis. In the study,metaphors produced by participants were collected under 13 conceptualcategories in manager concept and 14 conceptual categories in leader concept.In order to emphasize the highly cited categories and to demonstrate thevariability among metaphors, frequency and percentages were calculated. In theanalyzes made, for managers two categories of which seems prominent. One of theprominent category was labeled as negatively perceived manager, and the otherone was a leading manager. Also for leaders two categories of which seems prominent. These categories are leaders asleading followers, and impressive leadership categories. As a result of theresearch,it was determined that leading categories were found in managerconcept as managers who maintained the existing order, who were router and whowere mechanical-standard ones; and in leader category, leaders who wererouters, enlighteners and power factors.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation http://dergipark.gov.tr/download/article-file/607403
dc.source Volume: 5, Issue: 3 498-518
dc.source 2149-1658
dc.subject Yönetici,lider
dc.subject Leader,manager,metaphor
dc.title EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN YÖNETİCİ VE LİDERE İLİŞKİN ALGILARININ METAFORLAR YOLUYLA İNCELENMESİ
dc.title ANALYSIS ON EDUCATION FACULTY STUDENTS' PERCEPTION OF MANAGER AND LEADER BY METAPHORS
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım