Özet:
Bu çalışmada MEB tarafından hazırlanan 9., 10., 11. ve 12. sınıf ders kitaplarında yer alan etkinlikler bilimsel süreç becerileri açısından incelenmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden içerik analiz yöntemi kullanılmıştır. Güvenirliği arttırmak amacıyla dokümanların analizi farklı araştırmacılar tarafından yapılmıştır. Çalışmanın sonuçları ortaöğretim 10., 11., ve 12. sınıf biyoloji ders kitaplarında yer alan etkinliklerin bilimsel süreç becerileri açısından yeterli olmadığını göstermiştir. 9. sınıf ders kitabında ise karşılaştırma, sınıflama, tahmin yapma ve hipotez kurma becerilerinin yetersiz olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca biyoloji ders kitabında yer alan etkinlik türleri incelendiğinde 10.sınıf biyoloji ders kitabında gezi etkinliğinin, 11. sınıf biyoloji ders kitabında model oluşturma, gezi ve tablo oluşturma etkinliklerinin hiç bulunmadığı saptanmıştır.