AçıkErişim@MAKÜ

Nörolojik Etki Yönteminin Öğrencilerin Akıcı Okuma ve Anlama Becerilerine Etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Baştuğ, Muhammet
dc.contributor.author Kaman, Şafak
dc.date.accessioned 2014-08-14T08:19:35Z
dc.date.available 2014-08-14T08:19:35Z
dc.date.issued 2013-03
dc.identifier.citation https://edergi.mehmetakif.edu.tr/index.php/efd/issue/view/51 tr_TR, en_US
dc.identifier.issn 1302-8944
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11672/177
dc.description.abstract Bu araştırma, nörolojik etki yönteminin öğrencilerin akıcı okuma becerileri ve okuduğunu anlama başarıları üzerindeki etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, Tek Grup Öntest-Sontest Modelde gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya, dördüncü sınıfa devam eden farklı okuma düzeylerine (üst, orta ve düşük) sahip dokuz öğrenci katılmıştır. Akıcı okuma becerilerine ait verilerin toplanmasında video kayıt kullanılmıştır. Okuma hızları ve doğru okuma yüzdeleri, video üzerinde dakikada doğru okunan kelime sayısı ve yüzdesi alınarak hesaplanmıştır. Prozodik okumanın ölçülmesinde ise “Prozodik Okuma Ölçeği” kullanılmıştır. Okuduğunu anlama puanlarının ölçülmesinde ise okutulan metinle ilgili açık uçlu sorulardan oluşan anlama testi kullanılmıştır. Verilerin analiz edilmesinde, Friedman Testi, Nemenyi Testi ve değişim yüzdesi hesapları kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, Nörolojik Etki Yöntemi (NEY) öğrencilerin akıcı okuma becerilerine (okuma hızı, doğru okuma ve prozodik okuma) ve okuduğunu anlama başarısına katkı sağlamıştır. Ayrıca bu yöntemin, sadece okuma güçlüğü çeken öğrenciler üzerinde değil aynı zamanda orta ve üst düzey okuma becerisine sahip öğrenciler üzerinde de etkili olduğu görülmüştür. tr_TR, en_US
dc.language.iso other tr_TR, en_US
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR, en_US
dc.subject akıcı okuma, anlama, nörolojik etki. tr_TR, en_US
dc.subject reading fluency, comprehension, neurological impress. tr_TR, en_US
dc.title Nörolojik Etki Yönteminin Öğrencilerin Akıcı Okuma ve Anlama Becerilerine Etkisi tr_TR, en_US
dc.title.alternative The Effect of The Neurological Impress Method On Students’ Fluent Reading Skills And Success In Reading Comprehension tr_TR, en_US
dc.type Article tr_TR, en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım