Bu çalışmada temel lojistik faaliyetlerden biri olan uluslararasıtaşımacılık gelirleri ile döviz kuru arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışmaüç bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde Türkiye’nin taşımacılık sektörüincelenmiştir. Bu bölümde modlar arası ayrım yapılmış olup karayolu taşımacılığıile havayolu taşımacılığındaki gelişmelere vurgu yapılmıştır. Çalışmanın ikincibölümünde dış ticaret, döviz kuru, taşımacılık gelirleri arasındaki ilişki incelenmiştir.Yerli paranın değer kaybetmesi ile ihracat arasında, ihracat ile de lojistik arasındapozitif yönlü bir ilişki olduğu nedenleriyle vurgulanmıştır. Çalışmanın son bölümündeise bir uygulama yapılmıştır. Döviz kurunu temsilen dolar kuru, taşımacılıkgelirlerini temsilen de ödemeler bilançosundan taşımacılık gelirleri verilerikullanılmış olup söz konusu veriler 1992 – 2015 dönemleri arasını kapsamaktadır.  Bağımlı değişkenin uluslararası taşımacılık gelirleri,bağımsız değişkenin dolar kuru olduğu bir regresyon modeli tahmin edilmiştir. Sonuçitibariyle, dolar kurundaki bir birimli artışın uluslararası taşımacılık gelirlerini55 birim arttırdığı gözlemlenmiştir.
In this study, the relationship between the income from internationaltransportation and the exchange rate is researched. The study consists of threesections. In the first section, the shipping sector of Turkey is reviewed. Accordingly,the developments in road transportation and air transportation in Turkey areemphasized by segregating the modes. In the second section, the relationship amongforeign trade and exchange rate and shipping income is examined. It isemphasized by explaining the causes that there are relationships in positivedirection between the value-loss of domestic currency and exportation, and alsobetween exportation and logistics. An application is presented in the lastsection of the study. USD exchange rate has been used as a representative ofexchange rate, and the data of transportation income on the balance ofinternational payments has been used as a representative of transportation income.The relevant data have beengathered for the period of 1992-2015. Then, a regressionmodel has been developed in which the dependent variable is the internationalshipping income and the independent variable is USD exchange rate. As aconclusion, it has been observed that each unit increase in USD exchange rateprovides 55 units increase in the international transportation income.