Günümüz çağdaş yaşamı teknolojiye ve endüstriyedayalı olarak gelişmekte ve sürdürülebilirlikten uzaklaşmaktadır. Kentli nüfusoranı artmakta ve bu artışa bağlı olarak kent sınırları genişlemektedir.Büyüyen kentler yapılaşmayı arttırmaktadır. Hızlı sanayileşme ve kentleşmesonucu doğal kaynaklar hızla tükenmekte, çevre kirliliği ve küresel ısınmainsan yaşamını tehdit edici seviyeye ulaşmaktadır. Başta enerji olmak üzerehammadde kaynaklarının önemli bir kısmı yapıların üretim ve kullanım sürecindegerçekleşmektedir. Mevcut yapıların önemli bir kısmı ekolojik kaygılarolmaksızın inşa edildiklerinden özellikle doğal kaynaklardan elde edilen enerjininyoğun olarak tüketilmesine neden olmaktadır. Yaşanılan süreçte yeni yapılarınekolojik özelliklere sahip olarak inşa edilmesi kadar, mevcut yapıların daekolojik özelliklere sahip olacak şekilde yenilenmesi gerekmektedir. Bukapsamda özellikle eğitim çağındaki çocukların sürdürülebilirlik ve çevrebilincini yaşayarak öğrenmesini sağlayacak ortamların okullarında oluşturulmasıönemlidir. Ekolojik okul yapılarısürdürülebilirlik kavramını hem yapısal hem de eğitim aracı olarak içindeeğitim gören öğrencilere katkıda bulunacaktır. . Bu amaçla İstanbul iliiçerisinde tipik bir okul yapısı seçilmiş, analiz edilerek bu yapıya ekolojikiyileştirme amaçlı önerilerde bulunulmuştu
Today's contemporarylife is developing on the basis of technology and industry and is moving awayfrom sustainability. Urban population ratio is increasing and city boundariesare expanding due to this increase. Growing cities are increasing the number ofbuildings. natural resources are quickly depleting, environmental pollution andglobal warming are threatening levels of human life due to the urbanization andrapid industrialization. An important part of the raw material resources,especially energy, is realized during the production and usage of thebuildings. Since asignificant part of the existing buildings are produced without ecologicalconcerns, they cause intensive use of natural resources, especially energy. Existingbuildings must be renovated to have ecological characteristics and constructionof new buildings with ecological characteristics in this process. In thiscontext, it is important to create environments that will enable children in educationage to achieve sustainability and environmental awareness. School structures inthis way will be able to use the concept of sustainability as both a structuraland an educational tool. For this purpose, a sample school building wasselected and analyzed within the province of Istanbul and were made suggestionsfor ecological improvement.