Özet:
Çalışmanın amacı fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin “matematik becerisinin fen başarısını ne yönde etkilediği” ile “matematik bilgisi” veya “matematik dersi” alma hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubunu, 2010–2011 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında Doğu Anadolu Bölgesi’nin nüfus açısından orta ölçekli bir ilinde bulunan eğitim fakültesinin ilköğretim bölümü, fen bilgisi öğretmenliğinde öğrenim gören toplam 345 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler, üç açık uçlu sorudan oluşan yapılandırılmış Bilgi Toplama Formu kullanılarak toplanmış ve betimsel olarak analiz edilmiştir. Sonuçlar fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin çoğunluğunun matematik becerisi yüksek olan bir öğrencinin fen başarısının yüksek olacağı görüşünde olduğunu ve çalışmaya katılan öğrencilerin yarıya yakını (%81) ilköğretim matematik öğretmenliği öğrencisi kadar matematik bilgisi almak istediğini göstermiştir. Bu öğrenciler matematiğin öğrenim hayatları boyunca derslerinde gerekli olduğunu veya öğrenim hayatları sonunda karşılaşacakları KPPS gibi sınavlarda başarılı olmalarına yarayacağını belirtmişlerdir. Bu bağlamda bu öğrencilerin gerek duyduğu bir içerikte matematik dersinin veya derslerinin programlarında seçmeli olarak yer almasının faydalı olabileceği önerilmektedir.