DSpace@MAKÜ

İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Geometri Öz-Yeterliklerinin Akademik Başarı Not Ortalamaları İle İlişkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Çağırgan Gülten, Dilek
dc.contributor.author Soytürk, İlker
dc.date.accessioned 2014-08-13T14:01:51Z
dc.date.available 2014-08-13T14:01:51Z
dc.date.issued 2013-03
dc.identifier.citation https://edergi.mehmetakif.edu.tr/index.php/efd/issue/view/51 tr_TR, en_US
dc.identifier.issn 1302-8944
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11672/167
dc.description.abstract Araştırmada, ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin geometri öz-yeterliklerinde cinsiyete göre farklılaşma olup olmadığının ve geometri öz-yeterlikleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin belirlenmesi hedeflenmiştir. Araştırma, tarama modeli ile yürütülmüştür. Araştırma problemi doğrultusunda bu çalışma, İstanbul ili devlet okullarındaki 6. sınıfta öğrenim görmekte olan 120 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri, Cantürk-Günhan ve Başer’in(2007) geliştirmiş oldukları Geometri Öz-yeterlik Ölçeği ve araştırmacılar tarafından oluşturulmuş olan kişisel bilgi formu ile toplanmıştır. Araştırma verileri SPSS 16 paket programıyla analiz edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde t-testi, Tek yönlü varyans analizi (ANOVA) istatistiksel yöntemleri kullanılmıştır. Bulgular sonucunda, ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin geometri öz-yeterliklerinde cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Araştırma grubundaki ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin geometri öz-yeterliklerinin; Matematik, Fen ve Teknoloji, Türkçe, Sosyal Bilgiler, Müzik ve İngilizce dersi başarı notları ile ilişkili olduğu görülmüştür. Araştırma bulguları doğrultusunda öneriler sunulmuştur. tr_TR, en_US
dc.language.iso other tr_TR, en_US
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR, en_US
dc.subject Geometri öz-yeterlik, Akademik başarı, İlköğretim öğrencileri. tr_TR, en_US
dc.subject Geometry self- efficacy, Academic achievement, Elementary School students. tr_TR, en_US
dc.title İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Geometri Öz-Yeterliklerinin Akademik Başarı Not Ortalamaları İle İlişkisi tr_TR, en_US
dc.title.alternative The Relation Between 6th Grade Elementary School Students’ Self-Efficacy Beliefs and Academic Achievement in Geometry tr_TR, en_US
dc.type Article tr_TR, en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account