Abstract:
Bu araştırmada, etkili matematik eğitimi için geliştirilen ve Türkiye’de dönemin ihtiyaç ve beklentilerine uygun olacak şekilde belirli aralıklarla düzenlenerek uygulamaya koyulan ilköğretim matematik öğretim programları incelenmiştir. Bu kapsamda, matematik dersi programlarının amaçları açıklanmış ve içeriklerin değerlendirmesine yer verilmiştir. Bu programlarda yer alan öğretme-öğrenme yaklaşım ve durumları ile değerlendirme konularına ilişkin bilgilere değinilmiştir. Araştırmanın sonunda, 2005 yılı öncesindeki matematik dersi programlarında yapılan değişikliklerin içerikle ilgili olmaktan daha öteye gidemediği anlaşılmıştır. 2005 yılı Matematik Dersi Öğretimi Programı’nın ise, içerik açısından uygulanan önceki programlardan oldukça farklı olduğu ve öğrenci merkezli bir yaklaşımı benimsediği görülmüştür.