Özet:
Bu çalışmanın amacı, biyoloji öğretmen adaylarının çevre bilinci ve çevresel duyarlılığına yönelik görüşlerini belirlemeye ilişkin bir ölçek geliştirmektir. Bu amaçla öncelikle ilgili literatür yardımıyla toplam 91 adet Likert tipi ölçek maddesi hazırlanmıştır. Ölçek, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Biyoloji Eğitimi anabilim dalında öğrenim gören toplam 188 öğretmen adayına uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizi SPSS 17.0 istatistik paket programı yardımıyla yapılmıştır. Ölçeğin madde analizi çalışmalarında madde-toplam korelasyonlarına bakılırken, güvenirlik çalışmalarında Cronbach Alpha iç tutarlık katsayısı dikkate alınmıştır. Ayrıca, ölçeğin yapı geçerliğini belirlemek amacıyla faktör analizi yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda toplam 37 maddeden oluşan 2 faktör elde edilirken, ölçeğin genelinden elde edilen Cronbach Alpha iç tutarlık katsayısı 0.921 olarak hesaplanmıştır.