AçıkErişim@MAKÜ

Fen ve Teknoloji Ders Kitaplarının Okunabilirliğinin Farklılaştırılmış Boşluk Doldurma Testleri ile Ölçülmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Keskin, Hasan Kağan
dc.contributor.author Akıllı, Mustafa
dc.date.accessioned 2014-08-13T08:42:48Z
dc.date.available 2014-08-13T08:42:48Z
dc.date.issued 2013-09
dc.identifier.citation https://edergi.mehmetakif.edu.tr/index.php/efd/issue/view/60 tr_TR, en_US
dc.identifier.issn 1302-8944
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11672/153
dc.description.abstract Bu çalışmada, boşluk doldurma tekniği (BDT) ile Ortaokul Fen ve Teknoloji ders kitaplarının okunabilirliğinin ölçülmesi ve aynı metin üzerinde farklı boşlukların oluşturulduğu testler ile de kelime değişkeninin okunabilirlik ölçümleri üzerindeki etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Düzce ili Merkez TOKİ Mehmet Akif Ersoy Ortaokulu ve Boğaziçi Ortaokulu oluşturmaktadır. Araştırma için beşinci (n=123), altıncı (n=81), yedinci (n=90) ve sekizinci (n=89) sınıflardan toplam 383 öğrenciye ulaşılmıştır. 5-8. Sınıfların Fen ve Teknoloji ders kitaplarından seçilen metinlerle geliştirilen ve 49-51 boşluktan oluşan boşluk doldurma testleri veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Aynı metinden üç farklı tipte BDT oluşturulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre, 5-8. Sınıf Fen ve Teknoloji ders kitaplarındaki metinler, beşinci ve sekizinci sınıflar için kolay okunabilir; altıncı ve yedinci sınıflar için ise sınıf düzeyinde okunabilirliğe sahiptir. Aynı metinden farklı ritmik sıradaki kelimelerin çıkartılması ile oluşturulan üç farklı tipteki BDT’nin sonuçları arasında anlamlı bir farklılığın olmaması bir diğer önemli bulgudur. Araştırma sonuçları, BDT’nin kelime değişkeninden etkilenmediğini ve Türkçe metinlerin okunabilirliğini ölçmede kullanılabileceğini göstermektedir. tr_TR, en_US
dc.language.iso other tr_TR, en_US
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR, en_US
dc.subject okunabilirlik, okunabilirlik formülleri, boşluk doldurma, cloze test. tr_TR, en_US
dc.subject readability, readability formulas, filling in the blanks, cloze test. tr_TR, en_US
dc.title Fen ve Teknoloji Ders Kitaplarının Okunabilirliğinin Farklılaştırılmış Boşluk Doldurma Testleri ile Ölçülmesi tr_TR, en_US
dc.title.alternative An Assessment of the Readability of Science and Technology Textbooks through Differentiated Cloze Tests tr_TR, en_US
dc.type Article tr_TR, en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım