Özet:
Bu çalışmada Mehmet Akif Ersoy’un Türk eğitimine katkıları onun eğitim anlayışı çerçevesinde ele alınmıştır. Eğitim anlayışı da yaşadığı dönemde eğitimi ifade etmek üzere kullandığı “terbiye”, “tedip” ve “tehzib” gibi kelimelere göre değerlendirilmiştir. Bu kelimelere yüklenen manalar tahlil edilerek önce Mehmet Akif’in eğitim ilkeleri belirlenmiş, sonra farklı eğitim alanlarındaki faaliyetleri dile getirilmiştir.
Aile içinde çocuk eğitimine verdiği önem, onları eğitmek için sergilediği faaliyetler ve eğitimden beklediği neticelerle birlikte öğrenci, öğretmen ve veli ilişkisini oluşturma gayretleri ve takip ettiği temel ilkeler belirtilmiştir. Resmi eğitim kurumlarındaki verdiği dersler, yabancı dil öğrenim ve öğretimi için sergilediği gayret, katıldığı sportif faaliyetler ve yaygın eğitimle halkın eğitilmesi için gösterdiği çalışmaları sergilenmiş, Türk eğitimine katkıları ortaya konmuştur. Mehmet Akif’in temel ilkeler belirlemiş bir eğitim kuramcısı olmamakla birlikte tespit edilmiş ilkeleri kullanarak yediden yetmişe Türk halkının eğitilmesine katkı sağlamış bir eğitimci olduğu belirlenmiştir.