Özet:
Bu araştırma ücretli öğretmenlik istihdamının yarattığı sorunları ücretli öğretmenlerin görüşlerinden yararlanarak ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgubilim deseni benimsenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 14 ücretli öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış, veriler betimsel analizle çözümlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre hem yönetici hem de okuldaki kadrolu öğretmenler ücretli öğretmenleri „geçici görmekte‟, okul yöneticileri ücretli öğretmene daha fazla iş verebilmektedir. Kadrolu öğretmenler ücretli öğretmenlerle yeterli iletişim kurmamakta ve bu öğretmenlerin daha fazla sorumluluk yüklenmesini istemektedirler. Katılımcılar öğrencilerin kendilerini dikkate/ciddiye almadıklarını ve öğrenciye karşı nasıl yaklaşacağını bilmediklerini belirtmişlerdir. Katılımcılar öğrenci velilerinin kendilerine ders verilmemesini istediklerini ve velilerin öğrenci başarısızlığını kendilerine yüklediklerini söylemişlerdir. Araştırmaya katılanlar, istihdam farklılığından kaynaklanan sorunları öğretmen olarak kabul edilmeme biçiminde düşünmenin yanı sıra adaletsizlik, kölelik, emeğe saygısızlık gibi kavramlarla da ilişkilendirmişlerdir.