Abstract:
Bu araĢtırmanın amacı: 2011-2012 eğitim öğret im y ılında Ahi Evran Üniversitesi Beden Eğit imi ve
Spor Yü ksekokulu‟nda fa rklı bölü mle rde öğrenim gören öğrencilerin Powerpoint ile yapılan ders sunumlarının
etkililiği ile ilg ili görüĢlerini belirlemek amacı ile yapılmıĢtır. Ça lıĢ ma grubunu AEÜ BESYO‟da beden eğitimi
öğretmenliğinde 199, antrenörlük eğ itimi bölü münde 107 ve spor yöneticiliği bölü münde 57 öğrenci olma k
üzere toplam 363 öğrenci oluĢturmaktadır. A raĢtırma iç in gere kli ve riler in toplan masında; Ge liĢli (2009)
tarafından geliĢtirilen “Po werpoint ile Yap ılan Ders Sunu mlarının Et kililiğ i” ölçeğ i kullanılmıĢtır. Ölçeğin iç
tutarlık kat sayısı .68 dir. Toplanan verile r ü zerinden fre kans, yüzde, arit metik ortalama , t -testi ve tek yönlü
varyans analizi yapılmıĢtır. AraĢtırmada elde edilen verilerin analizinde SPSS 17 istatistik programı kullanılmıĢ
olup değiĢkenler arasında iliĢki ve farklarda 0.05 önem düzeyi dikkate a lın mıĢtır.
Sonuç olarak, öğrencile rin Powe rpoint ile ders sunumlarının öğret menle rle ve arkadaĢları ile ilet iĢimini
engellediği, derste öğrencilerin katılımını pasifleĢtird iği, dersle ri sıkıc ı ve tek dü ze yaptığı g ibi olu msuz ifade lere
“katılmadıkları” ,öğrencilerin Po werpoint sunumla rın ın dikkat lerini u zun süre toplama larına yardımcı olduğu,
derste baĢarıların ı olu mlu etkiled iği, konuları daha iyi anladıkları, derslere istekle katıldı kla rı gibi o lu mlu
ifadele re “büyük ölçüde” ve “kısmen” katıldıkları görülme ktedir.
Sonuçlarda ayrıca, Powerpoint sunumların ın baĢka yöntemler, te knikle r, a raç -gereçle rle ve görsel öğelerle
desteklen mesi ile ilgili görüĢlere bakıldığında ise öğrencilerin bu ifadelere büyük ölçüde katıld ıkları
görülmektedir.