Abstract:
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim geometri öğrenme alanındaki kazanımların Paint programıyla nasıl ele alınabileceğini göstermek için bazı örnek etkinlikleri ve öğretmenlerin uygulamaya ilişkin görüşlerini sunmaktır. Bu etkinlikler ve kullanımı, 10 ilköğretim matematik öğretmenine tanıtılarak, sınıflarında yeri geldikçe uygulamaları ve geometrik düşünmeye etkisi, geometri derslerinde kullanılabilirliği, öğrencinin ilgisini çekme, motive etme, etkinliklerin geliştirilebilirliği ve kullanım kolaylığı konularında değerlendirmelerini yazmaları istenmiştir. Veriler yazılı görüş yoluyla toplanmıştır. Öğretmenlerin görüşleri şöyledir: “Bu etkinliklerle öğrenciler bilgiyi ezbere değil kendileri yaparak, keşfederek öğrenmektedir.”, “Farklı geometrik ilişkileri görmesi ve kullanması açısından yararlıdır.”, “Öğrenilen geometrik bilginin daha kalıcı olması açısından yararlıdır.”, “Problem çözme becerilerinin gelişimine katkı sağlamaktadır.”, “Geometrik özelliklerin informal olarak farklı şekillerde ispatlanmasına olanak sağlamaktadır.”, “Çizim yaparak geometri konuları daha iyi anlaşılmaktadır.”, “Öğrencilerin kullanım hızına ve hazırbulunuşluklarına göre uygulanabilir.”, “İyi bir zaman planlamasıyla uygulanabilir.”, “Her öğrenciye bir bilgisayar düşmeli ki etkili olsun.”, “İlgi çekici.”, “Derse motive edici.”, “Öğrencilerin programı kullanmaları geliştirildiğinde bu ve başka etkinlikler daha kolay yapılabilir.”, “Bilgisayar ortamında daha az zamanda şekiller oluşturulup çalışılacağı için zaman kazandırmakta ve daha çok etkinlik yapılabilmektedir.”, “Geometriye karşı olumlu tutum geliştirmelerine katkı sağlamaktadır.”