DSpace@MAKÜ

Ortaöğretim Öğretmenlerinin Etkileşimli Tahta Kullanımına Yönelik Öz Yeterlikleri

Show simple item record

dc.contributor.author Yalçınkaya, Yüksel
dc.contributor.author Özkan, Hasan Hüseyin
dc.date.accessioned 2014-08-12T14:07:15Z
dc.date.available 2014-08-12T14:07:15Z
dc.date.issued 2014-03
dc.identifier.citation https://edergi.mehmetakif.edu.tr/index.php/efd/issue/view/68 tr_TR, en_US
dc.identifier.issn 1302-8944
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11672/139
dc.description.abstract Bu çalışmada, ortaöğretim öğretmenlerinin etkileşimli tahta kullanımına yönelik öz yeterliklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, öğretmenlerin etkileşimli tahta kullanımına yönelik öz yeterliklerinin (cinsiyet, hizmet yılı, okul türü, branş, yaş) çeşitli değişkenler açısından bir farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini, Isparta ili genelinde bulunan ve sınıflarına etkileşimli tahta kurulmuş 30 (otuz) ortaöğretim kurumunda görev yapan 392 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak; araştırmacı tarafından geliştirilen “Etkileşimli Tahtayı Kullanma Öz Yeterlik Ölçeği” kullanılmıştır. Toplanan veriler SPSS 15.0 istatistik paket programı kullanılarak çözümlenmiştir. Verilerinin analizinde frekans, t testi, tek yönlü ANOVA gibi istatistik teknikler kullanılmıştır. Öğretmenlerin etkileşimli tahta kullanımı ile ilgili öz yeterlikleri ile ilgili bulgulara göre; öğretmenlerin etkileşimli tahta öz yeterlik düzeylerinin olumlu olduğu, cinsiyetlerine göre erkek öğretmenlerin öz yeterliklerin bayan öğretmenlere göre daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerin yaşları ve hizmet süreleri ilerledikçe öz yeterliklerinin düştüğü, derslerinde etkileşimli tahta kullanan öğretmenlerin çoğunluğunun, etkileşimli tahta kullanmayan öğretmenlere tavsiye ettiği bulguları elde edilmiştir. tr_TR, en_US
dc.language.iso other tr_TR, en_US
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR, en_US
dc.subject etkileşimli tahta, öz yeterlik, ortaöğretim öğretmenleri. tr_TR, en_US
dc.subject interactive whiteboard, self-efficacy, secondary school teachers tr_TR, en_US
dc.title Ortaöğretim Öğretmenlerinin Etkileşimli Tahta Kullanımına Yönelik Öz Yeterlikleri tr_TR, en_US
dc.title.alternative Secondary Teachers For The Use Of Interactive Smartboard Competencies tr_TR, en_US
dc.type Article tr_TR, en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account