KAYA, Fatih; Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Maarif Müfettişi; KAYA, Sakine; Çankaya Gaziosmanpaşa Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi, Müdürü
Açıklama:
Bu araştırmanın amacı, ortaöğretimdeki PDR (Psikolojik danışma ve rehberlik) hizmetlerinin, MEB Denetçileritarafından yapılan denetiminde yaşanan denetim sorunlarını belirlemektir.Araştırma nitel olarak desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, MEB’degörev yapan 315 başdenetçi, denetçi ve denetçi yardımcısı oluşturmaktadır. Veritoplama yöntemi olarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır.Araştırmada, önemli sonuçlara ulaşılmıştır. Denetçilerin çoğunluğu,meslektaşlar arası bilgi paylaşımında herhangi bir sorun yaşamadıklarını; PDR alanındakihizmetlerin kalitesine yönelik şikâyetlerin denetçilere ulaşmasındaşikayetlerin iletilmesi yolunu açık tuttukları, paydaşlarla işbirliğiyaptıkları; Denetçilerinbir kısmının (ƒ=22) PDR alanında etkili şekilde denetim yapabilmekiçin, yeterince bilgi ve beceriye sahip oldukları, bir kısmının (ƒ=16) ise bukonuda yeterli olmadıkları; PDR alanındaki mevzuatın somut ve güncel olmadığı,şeklinde ifade edilmektedir. Araştırmasonuçlarına dayalı olarak; PDR alan bilgisi eğitimi ihtiyacı olanDenetçiye verilmeli; paylaşımve yardımlaşma konusundaki yaşanan iletişim eksikliği ortadan kaldırılmalı;Denetçi kendisine ulaşan şikayetin niteliğine göre hareket etmeli, mevzuatınanlaşılmayan soyut bölümleri ortadan kaldırılmalı; rehberlik alanında tüm ilgililerindenetlenmesinin gerektiği vb.yapılan önerilerden bazılarıdır.