DSpace@MAKÜ

İlköğretim 7.Sınıf Öğrencilerinin Görsel Matematik Okuryazarlığı Hakkındaki Görüşleri

Show simple item record

dc.creator DURAN, Murat; ?
dc.date 2016-07-11T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2019-04-09T06:58:42Z
dc.date.available 2019-04-09T06:58:42Z
dc.identifier http://dergipark.gov.tr/ebed/issue/22330/239297
dc.identifier
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11672/1025
dc.description Bu araştırmanın amacı, görsel okuryazarlık ile matematiksel okuryazarlığın ortak yanlarının bütünleşmesinden doğan görsel matematik okuryazarlığı hakkında ilköğretim 7.sınıf öğrencilerinin görüş ve düşüncelerinin belirlenmesidir. Yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılarak gerçekleştirilen bu araştırmanın örneklemini 20102011 öğretim yılı ikinci döneminde Doğu Anadolu Bölgesinin küçük ölçekli bir ilindeki bir ilköğretim okulunun 7.sınıflarında öğrenim gören 60 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada öğrencilerin görsel matematik okuryazarlığına ilişkin düşüncelerini belirlemek amacıyla 3 açık uçlu sorudan oluşan bir görüşme protokolü kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda öğrenciler sözel problemlere kıyasla görsel problemleri “göze hitap ettiği, akılda kalıcı olduğu ve dikkat çektiği” için daha iyi anladıklarını ifade etmişlerdir. Öğrencilerin çoğu görsel matematik okuryazarlığını “şekilli soruları okuyabilmeye, anlayabilmeye ve yorumlayabilmeye dayalı bir okuryazarlık”, “görsel şekillere ve semboller bütününe hâkim olmaya dayalı bir okuryazarlık”, “görseller yardımıyla matematiğin anlatılması” ve “geometri okuryazarlığı” şeklinde açıklamışlardır. Bu öğrencilere göre “görselleri kavrayabilmek, görsel zekâya sahip olabilmek, görselleri sözele sözelleri de görsele dönüştürebilmek ve günlük hayatta görsellerden faydalanabilmek” görsel matematik okuryazarında bulunması gereken temel özellikler olarak ifade edilmiştir
dc.description The aim of this study is to be determined the opinions and view of primary 7th grade students about visual mathematics literacy that arised from the integration of the common aspects of visual literacy with mathematical literacy. The sample of this study was performed using the structured interview method carried out on 60 students studying 7th grade of a primary school in one of East Anatolia Region little-scaled city in the second semester of 2010-2011 education terms. In the research, an interview protocol containing 3 open-ended questions was used for ascertaining the view of students relating to visual mathematics literacy. At the end of the study, the students expressed that they could understand the visual problems better than the verbal problems in comparison with its status like “sightly, catchy and conspicuous”. The most of the students defined the visual mathematics literacy like this: “a literacy depended on the ability of reading, understanding and making comment of figured questions”, “a literacy depended on possessing of the complement of visual figures and symbols”, “expression of mathematics by means of visual items” and “geometry literacy”. According to these students, the basic properties for a person that has visual mathematics literacy had been explained as “the ability of comprehension of the visuals, having visual intelligence, converting the visual items to verbals and verbals to visuals and benefiting from visuals in daily life
dc.format application/pdf
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation http://dergipark.gov.tr/download/article-file/207763
dc.source Cilt: 2 Sayı: 2; Volume: 2, Issue: 2 38-51
dc.source 2146-6467
dc.source 2146-6467
dc.subject Görsel Okuryazarlık, Matematiksel Okuryazarlık, Görsel Matematik Okuryazarlığı
dc.subject Visual Literacy, Mathematical Literacy, Visual Mathematics Literacy
dc.title İlköğretim 7.Sınıf Öğrencilerinin Görsel Matematik Okuryazarlığı Hakkındaki Görüşleri
dc.title Opinions of Primary 7th Grade Students About Visual Mathematics Literacy
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account