AçıkErişim@MAKÜ

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Milli Parklarda Çevre Eğitimine Yönelik Görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.creator ÖZ, Sevda; ?
dc.creator BAKIR, Selda; ?
dc.creator YILDIRIM, M. Zeki; ?
dc.date 2016-07-11T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2019-04-09T06:58:42Z
dc.date.available 2019-04-09T06:58:42Z
dc.identifier http://dergipark.gov.tr/ebed/issue/22329/239294
dc.identifier
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11672/1022
dc.description Fen Bilgisi öğretmen adaylarının milli parklarda çevre eğitimine yönelik görüşlerini incelemek amacıyla yapılan bu çalışma nitel bir çalışmadır. Araştırma 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 416 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Öğretmen adaylarının görüşlerinin belirlenmesi için açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler betimsel analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan analizlerden sonra elde edilen sonuçlar şunlardır: • Öğretmen adayları milli parkların çevre eğitimindeki rolünün en fazla ilk elden deneyim ya da çevreden öğrenmeyi sağlama olarak görmektedirler. • Milli parklarda uygulamalı çevre eğitimi verilmesinin avantajları olarak aktif katılım sağlamasını gören öğretmen adaylarının oranı %32,69’dur. • Milli parklarda çevre eğitimi verilmesinin dezavantajları olarak en fazla çevreye zarar verilmesi olarak belirtmişlerdir. • Öğretmen adaylarının %74,52’si, öğretmen olduklarında milli parklar konusunda bilgilendirmek için öğrencilerini milli parklara götürmek (gezi düzenlemek) istemektedir
dc.description This study is a qualitative one that is worked up to determine preservice science teachers’ opinions about environmental education in national parks. The research is executed with 416 preservice science teachers who study in department of Science and Technology Teaching at University of Mehmet Akif Ersoy in 2011-2012 education year. Semi structured interview form consisting of open ended questions has been used in this study. The data have been analyzed with descriptive analysis technique. The results of this study are: The rate of the preservice science teachers who think national parks have a direct major role in environmental education is 10.82 %. • The rate of the preservice science teachers who consider active participation is enabled by the help advantages of the applied environmental education is 32.69% • Preservice science teachers are asked about the disadvantages of environment education in national parks and 24.04 % replied that it might harm the environment. • In order to inform the students about national parks, 74.52% of the preservice science teachers want to take them to national parks when they become a teacher.
dc.format application/pdf
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation http://dergipark.gov.tr/download/article-file/207760
dc.source Cilt: 2 Sayı: 3; Volume: 2, Issue: 3 21-35
dc.source 2146-6467
dc.source 2146-6467
dc.subject Çevre Eğitimi, Fen Bilgisi Öğretmen Adayları, Milli Park
dc.subject Environmental Education, National Park, Preservice Science Teachers
dc.title Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Milli Parklarda Çevre Eğitimine Yönelik Görüşleri
dc.title Preservice Science Teachers’ Opinions About Environmental Education In National Parks
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım