AçıkErişim@MAKÜ

Anne ve Babanın Eğitim Düzeyinin Öğrencinin Matematik Başarısına Etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.creator URAL, Alaattin; ?
dc.creator ÇINAR, Fatma Nilay; ?
dc.date 2016-07-11T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2019-04-09T06:58:40Z
dc.date.available 2019-04-09T06:58:40Z
dc.identifier http://dergipark.gov.tr/ebed/issue/22328/239290
dc.identifier
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11672/1018
dc.description Bu araştırmanın amacı, anne ve babanın eğitim düzeyleri ile çocuğun matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığını incelemektir. Bu araştırmanın örneklemini, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Burdur il merkezinde bulunan ve rastgele belirlenmiş iki yedinci sınıftan toplam 55 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerden, anne ve babalarının eğitim düzeylerini verilen formda işaretlemeleri ve 2012-2013 Eğitim ve Öğretim Yılı 1. Dönemine ait matematik karne notlarını yazmaları istenmiştir. Yapılan araştırmada nicel araştırmalarda kullanılan tarama yöntemi kullanılmıştır. Bağımsız değişken olan anne ve babanın eğitim durumları ilkokul, ortaokul, lise ve üniversite olarak dört gruba ayrılmış ve bu gruplarda yer alan öğrencilerin matematik karne notları ortalamalarının (bağımlı değişken) birbirlerinden anlamlı farklılık gösterip göstermediği Kruskal Wallis H-Testi yapılarak incelenmiştir. Araştırmanın sonucunda, her ne kadar istatistiksel olarak anlamlı olmasa da anne ve babanın özellikle de daha net olarak annenin eğitim düzeyinin artıkça, öğrencilerin matematik karne notlarının da arttığı görülmüştür. Ortaokul mezunu babaların çocuklarının matematik başarısının en yüksek değerde olması, bu artan ilişki örüntüsünü bozan bir bulgu olmuştur
dc.description Aim of the current research is to examine whether there is a relationship between parental education level and mathematics achievement. Sample of the research consists of 55 7th grade students in a school which was selected randomly in Burdur. The students were given a form in which they were asked to mark their parents’ level of education and write their mathematics points in the end of the first semester. Parental education level as independent variable were categorized as primary, middle, high school and university and the students’ points in those categories were compared with Kruskal Wallis H-Test. The results revealed that there was not a relationship between parental education level and mathematics achievement statistically. However, it was seen that the students’ mathematics points increased as their mothers’ level of education, and this situtation was also valid for their fathers considerably. Only the fathers who graduated from middle school broke the pattern
dc.format application/pdf
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation http://dergipark.gov.tr/download/article-file/207756
dc.source Cilt: 3 Sayı: 4; Volume: 3, Issue: 4 42-57
dc.source 2146-6467
dc.source 2146-6467
dc.subject Anne-babanın eğitim düzeyi, matematik başarısı
dc.subject Mathematics achievement, parental education level
dc.title Anne ve Babanın Eğitim Düzeyinin Öğrencinin Matematik Başarısına Etkisi
dc.title The Effect of Parents’ Level of Education on Students’ Mathematics Achievement
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım