AçıkErişim@MAKÜ

Sosyal Bilgiler Öğretim Programı ve Ders Kitaplarında Harita Kullanımı

Basit öğe kaydını göster

dc.creator DARAKÇI, Süleyman; ?
dc.date 2016-07-11T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2019-04-09T06:58:40Z
dc.date.available 2019-04-09T06:58:40Z
dc.identifier http://dergipark.gov.tr/ebed/issue/22328/239289
dc.identifier
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11672/1017
dc.description Yeryüzünün tamamının ya da bir bölümünün belli bir oranda küçültülerek düzlem üzerine aktarılmış şekline harita denir. Bu çalışma ile Sosyal bilgiler öğretim programında harita kullanımı ile ilgili hangi kazanımlara yer verildiği, ders kitaplarına ve öğrenci çalışma kitaplarına bunların nasıl yansıtıldığı, hangi ünitelerde harita kullanımı ile ilgili konulara yer verildiği, hangi konularda ve ne şekilde haritaların kullanıldığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu çalışmada bir nitel araştırma yöntemi olan doküman inceleme yöntemi kullanılarak 2012-2013 öğretim yılında 4.5.-6. ve 7. sınıf Sosyal Bilgiler ve 8. sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük derslerinde kullanılan öğretim programları, ders kitapları ve öğrenci çalışma kitaplarının içerik analizleri yapılmaya çalışılmıştır. Bahsedilen öğretim programları incelenmiş, öğretim programlarında harita kullanımı ile ilgili hangi kazanımlara yer verildiği üzerinde durulmuş, ders kitapları ve öğrenci çalışma kitaplarındaki ünitelerde kullanılan haritaların hangi amaçlar için ve ne sıklıkla kullanıldığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Haritaların ünitelerdeki sayıları ve haritaların özellikleri üzerinde durulmuştur
dc.description A map ıs a form of the whole or a part of earth by lessening in a certain extent to a plane. Whıth this study in social studies cirriculum, which attainments have been reflected to text books and students workbooks, in which units the issues on using map have been given and how we use maps in units has been tried to determine. In this study, document rewiew which is a method of qualitative research has been used. In 2012-2013 academic year, the cirriculum which is used in 4’th 5’th 6’th 7’th grades, social studies books and 8’th grade’s workbooks, content analysis have been tried to determine. Mentioned cirriculum has been exemined and which attainments on the use of map have been given, for what purposes and how often maps have been used in units of textbook and student workbooks has been determined. The numbers of maps and map features have been emphasized, too.
dc.format application/pdf
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation http://dergipark.gov.tr/download/article-file/207755
dc.source Cilt: 3 Sayı: 4; Volume: 3, Issue: 4 15-31
dc.source 2146-6467
dc.source 2146-6467
dc.subject Harita, Harita Kullanımı, Sosyal Bilgiler, Öğretim, Tasvir
dc.subject Map, Map Use, Social information, Education, Depicted
dc.title Sosyal Bilgiler Öğretim Programı ve Ders Kitaplarında Harita Kullanımı
dc.title Use of Map In The Social Studies Teaching Program and Textbooks
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım