AçıkErişim@MAKÜ

Sosyal Bilgiler Öğretmenleri İle 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğrencilerinin Gezi Gözlem Yöntemi Üzerine Düşenceleri

Basit öğe kaydını göster

dc.creator ATAYETER, Yıldırım; ?
dc.creator TOZKOPARAN, Uğur; ?
dc.date 2016-07-11T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2019-04-09T06:58:39Z
dc.date.available 2019-04-09T06:58:39Z
dc.identifier http://dergipark.gov.tr/ebed/issue/22327/239286
dc.identifier
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11672/1014
dc.description Öğrencilere verilen eğitim öğretim etkinliklerinde konunun yapısına ve özelliklerine göre farklı öğretim yöntemleri kullanılmaktadır. Konuların anlatımında ve öğrencilere kazandırılmasında kullanılan bu yöntemlerin bir tanesi de gezi gözlem yöntemidir. Sosyal bilgiler derslerinde gezi gözlem yöntemi çok etkili olmasına rağmen, öğretmenler bu yöntemi fazla tercih etmemektedirler. Bunun sonucunda öğrenciler öğrenci merkezli öğretim yaklaşımlarından, uzak bir öğrenme yaşantısı geçirmektedirler. Öğretmenlerin öğrenci merkezli yaklaşımları gerektiği ölçüde kullanmamalarının bir sonucu olarak öğrencilerin ders konularını kavramaları güçleşmektedir. Bu nedenle, araştırmada; Burdur ilindeki ilköğretim okullarında, sosyal bilgiler derslerinde kullanılan yöntemleri, gezi gözlem yönteminin kullanımını ve bu yöntemin öğrenci başarısı üzerine etkisi ile birlikte öğrencilerin gezi ve seyahat kültürüne ilişkin görüşleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma kapsamında, Burdur il merkezinde bulunan okullarda öğrenim gören 6. Sınıf öğrencilerinden 300 öğrenciye ve 16 sosyal bilgiler öğretmenine anket uygulanarak gezi gözlem yöntemine ilişkin görüşleri elde edilmiştir Elde edilen veriler betimsel analizden geçirilerek sosyal bilgiler dersi öğretimin de gezi gözlem yönteminin uygulanma durumları ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırma sonucuna göre gezi gözlem yöntemi sosyal bilgiler derslerinde yeterli ölçüde uygulanmamaktadır. Gerçekleştirilen gezi gözlem uygulamaları ise imkânların kısıtlı olması nedeniyle gerekli verimliliği sağlayacak şekilde gerçekleştirilememektedir.
dc.description According to the structure and characteristics of the topic at the teaching and learning activities given the students, different teaching methods are used in teaching. Travel-observation method is one of the foremost teaching methods used to teach and gain the subjects to the students. Although it is precisely effective, it is not prefered too much by teachers. This leads students to have an education away from student-centered approaches. As a result of not used the student-centered approaches as required, it makes more complicated understanding of the subjects for studentsTherefore, in this research, it has been tried to determine approaches used in social studies classes, the use of travel-observation method and it’s effects on students’ success, ideas of students about travel culture in primary schools of Burdur. According to research, travel observation method is not implemented adequately in social studies lessons. The implementation of the travel-observation conducted can not be achieved to provide the necessary efficiency due to lack of facilities necessary to ensure efficiency.
dc.format application/pdf
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation http://dergipark.gov.tr/download/article-file/207752
dc.source Cilt: 3 Sayı: 5; Volume: 3, Issue: 5 1-21
dc.source 2146-6467
dc.source 2146-6467
dc.subject Coğrafya, Eğitim, Gezi Gözlem Yöntemi, Öğretim, Sosyal Bilgiler
dc.subject Geography, Education, Travel- ObservationMethod, Teaching, SocialStudies
dc.title Sosyal Bilgiler Öğretmenleri İle 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğrencilerinin Gezi Gözlem Yöntemi Üzerine Düşenceleri
dc.title Ideas of Social Studies Teachers and 6thGrade Socıal Studies Students about Travel-Observation Method
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım