DSpace@MAKÜ

ÖĞRETMENLERİN OKULLARDAKİ SİBER ZORBALIK MAĞDURİYETLERİ

Show simple item record

dc.creator ALANOĞLU, Müslim
dc.creator KARABATAK, Songül
dc.date 2020-07-31T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:05:16Z
dc.date.available 2020-10-19T09:05:16Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/56204/582236
dc.identifier 10.21764/maeuefd.582236
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3712
dc.description Bu araştırmada hem öğreten hem öğrenen hem de araştırmacı rolleri ilemesleki veya sosyal hayatlarında BİT’i etkili kullanmak zorunda olanöğretmenlerin çalıştıkları okullarda yaşadıkları siber zorbalık mağduriyetlerininincelenmesi amaçlanmıştır. Bu amacı gerçekleştirmek için karma araştırma desenikullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu kartopu örnekleme yöntemi ilebelirlenmiş öğretmenler oluşturmuştur. Öğretmenlerin görüşleri anket yöntemiile alınmıştır. Demografik bilgiler ve İşyeri Siber Zorbalık Davranışları Envanteriile toplanan verilerin analizinde frekans, yüzde ve ortalama hesaplama ilekorelasyon analizi kullanılmıştır. Öğretmenlerin maruz kaldıkları siberzorbalık davranışları ile ilgili görüşlerin analizi için de betimsel analiztekniği kullanılmıştır. Araştırma sonunda öğretmenlerin çalıştıkları okullardasiber zorbalık davranışlarına maruz kalma düzeylerinin düşük olduğugörülmüştür. Ayrıca öğretmenlerin en çok e-postalarının, telefon görüşmelerininveya mesajlarının dikkate alınmadığı ortaya çıkmıştır. Erkek öğretmenlerinsiber zorbalık davranışlarına kadın öğretmenlere göre daha fazla maruzkaldıkları ancak aradaki bu farkın anlamlı olmadığı saptanmıştır.  Öğretmenlerin siber zorbalık davranışlarına maruzkalma durumları ile yaşları ve kıdemleri arasında anlamlı, zayıf ve negatifilişki bulunurken internet kullanım yılı ve günlük internet kullanım süresiarasında herhangi bir ilişki tespit edilememiştir. Araştırmanın son bölümündeöğretmenlerin siber zorbalık davranışları konusunda farkındalıklarının artmasıiçin daha fazla çalışma yapılması önerilmiştir.
dc.description Theaim of this study was to investigate the cyberbullying victimizationexperienced by teachers who have to use ICT effectively in their professionalor social life with both their teaching and learning roles. Mixed researchdesign was used to achieve this aim. The study group consisted of teachersdetermined by snowball sampling method. The opinions of the teachers were takenby questionnaire method. Correlationanalysis, frequency, percentage, and average calculation were used in theanalysis of the data collected with Demographic Information and Inventory of Cyberbullying Acts at Work, Descriptiveanalysis technique was used to analyze the opinions of the teachers about thecyberbullying victims. Atthe end of the study, it was found that teachers' exposure to cyberbullyingbehaviors in schools was low. In addition, it was revealed that teachers'emails, phone calls or messages were mostly ignored. Male teachers weremore exposed to cyberbullying behaviors than female teachers, but thisdifference was not significant. While there was a significant, weak andnegative relationship between teachers' exposure to cyberbullying behaviors andtheir ages and seniority, no relationship was found between the year ofinternet use and the duration of daily internet use. At the end of theresearch, further studies were suggested to do to increase the awareness ofteachers about cyberbullying behaviors.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1228766
dc.source Issue: 55 45-70 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject Siber zorbalık,işyeri siber zorbalığı,öğretmen,okul
dc.subject Cyberbullying,workplace cyberbullying,teacher,school
dc.title ÖĞRETMENLERİN OKULLARDAKİ SİBER ZORBALIK MAĞDURİYETLERİ tr-TR
dc.title THE CYBERBULLYING VICTIMIZATION OF TEACHERS IN SCHOOLS en-US
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account