DSpace@MAKÜ

Türkçe Öğretmeni Adaylarının Ekrandan Okumaya Yönelik Metaforik Algıları

Show simple item record

dc.creator AZİZOĞLU, Nahide İrem; Sakarya Üniversitesi
dc.creator OKUR, Alpaslan; Sakarya Üniversitesi
dc.date 2018-04-19T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:04:40Z
dc.date.available 2020-10-19T09:04:40Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/36601/334140
dc.identifier 10.21764/maeuefd.334140
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3498
dc.description Teknolojikgelişmelerle birlikte bilgiye ulaşmanın pek çok farklı yolu ortaya çıkmıştır.Bunlardan biri de ekrandan okuma yaparak bilgi edinmektir. Günümüzde bireylerekrandan okuma ile sıkça karşılaşmakta ve ekrandan okumayapmaktadır. Eğitim sürecini yönlendiren öğretmenlerdir. Öğretmenleröğrencilerin bilgiye ve en önemlisi de doğru bilgiye ulaşmalarında rehberlikedecektir. Bu nedenle öğretmenlerin farklı kaynaklardan bilgiye ulaşabilmeleriönemlidir. Bu araştırmada geleceğin öğretmenleri olan Türkçe öğretmenadaylarının ekrandan okuma kavramına ilişkin algılarının belirlenmesiamaçlanmıştır. Öğretmen adaylarının ekrandan okumaya yönelik algılarınınbelirlenmesi onların farklı kaynaklardan bilgiye ulaşma konusundakidüşüncelerini ortaya çıkarmaya yardımcı olacaktır. Bu nedenle öğretmenadaylarından ekrandan okumaya ilişkin metaforlar oluşturmaları ve basılıkitaptan ya da ekrandan okumayı tercih etme nedenlerini açıklamalarıistenmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen adayları gökyüzü,medya araçları, kitap, zaman, ekrandan okumayı faydalı olarak görme, ekrandanokumayı zor olarak görme, ekrandan okumayı değersiz görme ve sağlıkkategorileri altında metaforlar oluşturmuşlardır. Dört kişi ekrandan okumayıtercih ederken diğer öğretmen adayları basılı kitaptan okumayı tercih etmiştir. 
dc.description Technologicaldevelopments have led to many different ways of reaching information together.One of these is to get information by screen reading. Nowadays, individuals areoften confronted with reading on the screen. They are the teachers who guidethe educational process. Teachers will guide students in the knowledge and mostimportantly in reaching the right information. For this reason, it is importantthat teachers can access information from different sources. In this research,it was aimed to determine the perceptions of Turkish teacher candidates who arefuture teachers on the concept of reading from the screen. Determining teachercandidates' perceptions of reading from the screen will help them elucidatetheir thoughts on access to information from different sources. For thisreason, teacher candidates are asked to create metaphors for reading on thescreen and explain why they prefer to read on paper or on the screen. As aresult of the research, prospective teachers have found metaphors under the healthcategories and sky, media tools, books, time, reading on the screen as useful,reading on the screen hardly, Four people preferred to read from the screenwhile the other teacher candidates preferred to read the printed book.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/454650
dc.source Issue: 46 1-21 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject Ekran okuma,ekrandan okuma,ekrandan okumaya yönelik algı,metafor
dc.subject Screen reading,reading from scrreen,screen reading perception,metaphor
dc.title Türkçe Öğretmeni Adaylarının Ekrandan Okumaya Yönelik Metaforik Algıları tr-TR
dc.title METAFORIC PERSPECTIVES FROM TURKISH TEACHER CANDIDATES FOR READING FROM SCREEN en-US
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account