AçıkErişim@MAKÜ

Mehmet Akif Ersoy's Contributions to Turkish Education

Basit öğe kaydını göster

dc.creator ÖZGEN, Mustafa
dc.date 2013-11-11T14:33:36Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:04:35Z
dc.date.available 2020-10-19T09:04:35Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/19400/206077
dc.identifier
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3467
dc.description Abstract In this study, Mehmet Akif Ersoy's contributions to Turkish education was evaluated in the frame of his understanding of education, which was determined through the words he used to state his wievs on education such as "tarbiya", "tadeep" and "tahzeeb." By analysing the meanings these words carry, his principles of education were firstly determined, and then his educational activities were stated. Not only the importance he attributed to educate his children, the activities he took part in educating them, and his expectations from education, but also his efforts to maintain a teacher, student and parent relation and the basic principles he applied were stated. His contribution to Turkish education was determined by explaining the courses he gave in schools or institutions, the zeal he displayed to have the youth learn foreign languages, the sports he did, and his attempts he made to educate the folk through informal education. As a conclusion it was seen that although Mehmet Akif was not a person who determined basic principles for education, he is remembered as an educantionist who contributed to the education of Turkish people from seven to seventy.   Key Words: Education, Principles of Education, Formal Education, Informal Education, Teaching Foreign Language
dc.description Bu çalışmada Mehmet Akif’ Ersoy’un Türk eğitimine katkıları ele alınmıştır. Mehmet Akif eserlerinde eğitimle ilgili görüşlerini ifade etmek için “terbiye”, “tedip” ve “tezhip” gibi kelimeler kullanmış ve Türk eğitimine bu kelimelerin içerdiği manalar istikametinde katkıda bulunmuştur. Türk halkının doğru bilgiyi ve örnek davranış şekillerini öğrenmesi için emek vermiştir. Eğimin ailede başladığını ve çocukların eğitimsiz bırakılmasının cinayete eşdeğer olduğunu vurgulamıştır. Çok yoğun bir çalışma temposunda bile kendi çocuklarının eğitimi için fırsatın elverdiği her imkânı kullanmış ve bu günün modern ailelerine değerli hatıralar bırakmıştır.Çocuklarının bilhassa dil ve beden eğitimine gösterdiği özen bu günün modern ailelerine model olacak niteliktedir. Onların ikinci dili öğrenmesi için aldığı tedbirleri dile getirirken o günlerde kullanılan dil öğretim metotlarını bildiğini ortaya koymuştur. Kendi yaptığı sporu dile getirmekle birlikte oğlunun da spora ilgisinden iftiharla söz edişi, onun mükemmel insan bilincini ortaya koymaktadır.Mehmet Akif insanı her an gelişmeye müsait bir canlı görüp her yaşta eğitilebileceğine inandığı için belli yaşın üstündeki insanları da eğitme çabasıyla ülkeyi dolaşmıştır. Mehmet Akif temel ilkeler belirlemiş bir eğitim kuramcısı değildir ama kuramcıların tespit ettikleri ilkeleri kullanarak yediden yetmişe Türk halkının eğitilmesine katkı sağlamış bir eğitimci olarak hatırlanmalıdır.
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/181400
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/181399
dc.source Volume: 1, Issue: 27 1-22 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject Eğitim,Eğitim İlkeleri,Örgün Eğitim,Yaygın Eğitim,Yabancı Dil Öğretimi
dc.title Mehmet Akif Ersoy's Contributions to Turkish Education en-US
dc.title Mehmet Akif Ersoy'un Türk Eğitimine Katkıları tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım