DSpace@MAKÜ

Preferences of Preservice Teachers of English in terms of CALL Tools

Show simple item record

dc.creator AKAYOĞLU, Sedat; Abant İzzet Baysal University
dc.creator CİRİT, Nazlı Ceren; İstanbul University
dc.date 2017-12-21T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-19T09:04:30Z
dc.date.available 2020-10-19T09:04:30Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/33169/331280
dc.identifier 10.21764/maeuefd.331280
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3444
dc.description In parallel with the rapidly increasing use of computer assisted language learning (CALL) tools in educational settings, teachers are expected to use recent devices and Web 2.0 tools while teaching English. In this study, preservice teachers of English studying at a state-run university in Turkey were offered CALL course and they were asked to design lesson plans at the end of the semester. Within this framework, it was aimed to investigate the CALL tool preference of the ELT pre-service teachers in the lesson plans they prepared as a course requirement and in which stages specifically they chose to integrate the CALL tools to their lesson plans. The findings of the study revealed that highest frequency of the CALL tool use in the lesson plans of the participants was found at the while-stage and the most commonly preferred CALL tool was YouTube. In the light of this study, it can be suggested that this kind of training should be offered both for the pre-service teachers and in-service teachers in order to diversify the range of CALL tools to be used for teaching English and to make them aware of the recent developments about CALL. 
dc.description Eğitim ortamlarında bilgisayar destekli dilöğretimi (CALL) araçlarının kullanımının hızla artması sonucu, öğretmenlerin dederslerinde Web 2.0 araçlarını etkili bir şekilde kullanmaları beklenmektedir.Bu çalışmada, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı DillerEğitimi Bölümü'nde öğrenim gören öğretmen adaylarına CALL dersi verilmiş vedersin sonunda her öğrenciden 3 tane ders planı hazırlamaları istenmiştir. Buçerçevede, öğretmen adaylarının dersin bir ödevi olarak hazırladıkları dersplanlarındaki CALL aracı tercihlerinin ve dersin hangi aşamasındakullandıklarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın sonucunda,katılımcıların en çok tercih ettikleri Web 2.0 aracının Youtube olduğu vedersin aşaması olarak da ders esnasında kullanmayı tercih ettikleribulunmuştur. Bu bulguların ışığında, öğretmenlere ve öğretmen adaylarına CALLaraçlarının çeşitliliğini artırabilmek ve CALL alanındaki son gelişmelerdenonları haberdar etmek adına eğitim verilmesinin uygun olacağı düşünülmüştür.
dc.format application/pdf
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/388097
dc.source Issue: 44 146-161 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject Preservice teachers of English,Lesson Plans,CALL Course,Web 2.0 Tools,Teacher Education
dc.subject İngilizce Öğretmen Adayları,Ders Planı,CALL Dersi,Web 2.0 Araçları,Öğretmen Eğitimi
dc.title Preferences of Preservice Teachers of English in terms of CALL Tools en-US
dc.title İngilizce Öğretmen Adaylarının CALL Aracı Tercihleri tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account