DSpace@MAKÜ

Logo Programlama Sürecinde Öğretmen Adaylarının Yaptıkları Hatalar Üzerine Bir Nitel Çalışma

Show simple item record

dc.creator KUL, Ümit; Artvin Çoruh Üniversitesi
dc.creator BİRİŞÇİ, Salih
dc.date 2017-12-21T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-11T18:49:36Z
dc.date.available 2020-10-11T18:49:36Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/33169/331250
dc.identifier 10.21764/maeuefd.331250
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/3270
dc.description Bu çalışmada, ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının bilgisayardestekli matematik öğretimi (BDMÖ) dersi kapsamında temel Logo komutlarınıkullanarak geometrik şekilleri çizerken açı ve dönme kavramlarını içerenproblemlere yönelik yaptıkları hataları ve olası kavram yanılgılarını tespitetmeyi amaçlanmıştır. Bu amaçla, 2016-2017 eğitim-öğretim yılı güz döneminde 37ilköğretim matematik öğretmeni adayına 10 saatlik Logo programlama dili eğitimiverilmiştir. Daha sonra adaylardan Logo komutlarını kullanarak açı ve dönmekavramıyla ilgili performans gösterebilecekleri 8 sorudan oluşan açık uçlu birsınav yapılmıştır. Bu çalışmada 8 soru içinden seçilen 5 soru üzerindedurulmaktadır. Çalışmanın verileri, nitel veri toplama yöntemlerinden dokümananalizi ve klinik mülakat ile elde edilmiştir. Elde edilen bulgularneticesinde, öğretmen adayları kâğıt-kalem ortamında problemleri çözerken Logoprogramlama komutlarından daha çok dönme açısı ve geometrik şekillerinözellikleriyle ilgili hatalar yaptıkları tespit edilmiştir. Bu hatalar şu üçnoktada yoğunlaşmaktadır: Dönme açısı, açı-kenar bağıntısı ve eksik kodlama.Logo ’da performans gösterebilecekleri problemleri çözerken bazı öğretmenadaylarının programlama becerilerinin sınırlı; diğerlerinin kabul edilebilir seviyedeolduğu belirlenmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular dâhilinde Logoprogramlama dili belirli geometrik kavramların öğrenilmesinde kullanılırkensınırlı geri bildirim veren yapılandırmacı yaklaşımla ile hayatageçirilmelidir.
dc.description In this study, it wasaimed to determine the mistakes and possible misconceptions of pre-servicemathematics teachers made about the Logo-based tasks involving the concepts ofangle and rotation when they drawing some geometrical shapes using Logocommands. For this purpose, 37 pre-service mathematics teachers (37)participated in a “Computer based Mathematics Teaching Lesson” lasting 10hours, in which they could learn and interact with Logo programming language.Then, a five performance tasks about the concept of angle and rotation wereutilized to gather required data. The data of the study were obtained fromqualitative data collection methods through document analysis and clinicalinterview. As a result of this study, most of the made mistakes in pen-paperenvironment were because of geometrical features rather than Logo commands. Theseare focused on three aspects: rotation of angle, angle-edge relationship andmissing/incorrect command. The ability to draw geometrical shapes using Logoprimitives is limited for some participants but acceptable for others. It wasrecommended that teaching Logo should be applied with a constructive approachthat gives limited feedback when certain geometrical concepts are beinglearned.
dc.format application/pdf
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/387829
dc.source Issue: 44 37-65 en-US
dc.source 1302-8944
dc.source Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.subject Öğretmen adayı,programlama dili,Logo,açı ve dönme kavramı
dc.subject Pre-service teacher,programming language,Logo,angle and rotation concept
dc.title Logo Programlama Sürecinde Öğretmen Adaylarının Yaptıkları Hatalar Üzerine Bir Nitel Çalışma tr-TR
dc.title Describing Pre-Service Teachers’ Reasoning within Drawing Geometrical Shapes in Logo en-US
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account