DSpace@MAKÜ

Investigation of Customer Value Creatives of Differentiated and Low Cost Strategy Airlines

Show simple item record

dc.creator ÖZKAN, Tülay
dc.date 2019-10-31T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2020-10-09T09:59:52Z
dc.date.available 2020-10-09T09:59:52Z
dc.identifier https://dergipark.org.tr/tr/pub/bifd/issue/50134/618353
dc.identifier
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11672/2941
dc.description Superior customer value is the creation and delivery of quality and innovative services that meet customer expectations in an approach that is central to the customer. Businesses focused on delivering superior customer value achieve successful and strong competitive advantage. In this study based on this argument, "superior customer value creating" are investigated by reviewing the literature. In addition, THY and Pegasus Airlines' web pages which are differentiated according to business models in creating superior customer value for airline companies and applying general cost leadership strategies, were valuated with content analysis method in terms of marketing components. As a result of the evaluation, it was determined that the values created for these two airline companies, which apply different competition strategies, to market-based customers differ according to service groups.
dc.description Üstün müşteri değeri, müşteriyi merkeze alan bir anlayışta müşteri beklentilerini uygun bir şekilde karşılayacak kaliteli ve yenilikçi hizmet oluşturma ve sunmadır. Üstün müşteri değeri sunma odaklı işletmeler, başarılı ve güçlü bir rekabetçi üstünlük elde etmektedirler. Bu savdan yola çıkarak hazırlanan çalışmada, “üstün müşteri değerinin yaratılması” literatür taraması yoluyla araştırılmış ve havayolu işletmelerinin üstün müşteri değeri yaratmalarında iş modellerine göre farklılaştırılmış ve genel maliyet liderliği stratejilerini uygulayan THY ve Pegasus havayolu işletmelerinin web sayfaları, pazarlama bileşenleri açısından içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Değerlendirme sonucunda, farklı rekabet stratejisi uygulayan bu iki havayolu işletmesinin, pazar tabanlı müşteriye yaratılan değerlerinin hizmet gruplarına göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.   
dc.format application/pdf
dc.language tr
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/849753
dc.source Volume: 2, Issue: 2 209-223 en-US
dc.source 2687-3826
dc.source Bucak İşletme Fakültesi Dergisi
dc.subject Superior Customer Value,Strategy,Airline Business Models,Marketing Components
dc.subject Üstün Müşteri Değeri,Strateji,Havayolu İş Modelleri,Pazarlama Bileşenleri
dc.title Investigation of Customer Value Creatives of Differentiated and Low Cost Strategy Airlines en-US
dc.title Farklılaştırılmış ve Düşük Maliyetli Strateji Uygulayan Havayolu İşletmelerinin Müşteri Değeri Yaratma Anlayışlarının İncelenmesi tr-TR
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account