AçıkErişim@MAKÜ

İlköğretim Öğretmenlerinin Alternatif Değerlendirme Yöntemlerine Yönelik Yeterlilik Düzeyleri

Basit öğe kaydını göster

dc.creator DURAN, Meltem; ?
dc.creator MIHLADIZ, Gülcan; ?
dc.creator BALLIEL, Buket; ?
dc.date 2016-07-11T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2019-04-09T06:58:42Z
dc.date.available 2019-04-09T06:58:42Z
dc.identifier http://dergipark.gov.tr/ebed/issue/22330/239300
dc.identifier
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11672/1028
dc.description Bu çalışmanın amacı, ilköğretim öğretmenlerinin alternatif değerlendirme yöntemlerine yönelik tutumlarını, bu yöntemleri kullanmaya yönelik yeterlik algılarını ve kullanma sıklıklarını belirlemek; buradan hareketle öğretmenlerin yeterlik düzeylerini saptamaktır. Çalışma, tarama modelinde bir araştırmadır. Araştırmanın örneklemini, 2010–2011 eğitim öğretim yılında, bir ilde bulunan ilköğretim okulları içinden dört farklı ilköğretim okulunda görev yapan 40 öğretmen oluşturmuştur. Bu bakımdan ilköğretim 4-5. sınıf öğretmenleri ile 6-7-8. sınıf öğretmenlerine veri toplama aracı uygulanmıştır. Araştırmada, Banoğlu (2009) tarafından geliştirilen “öğretmen yeterlikleri” anketi veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizi bilgisayar ortamında "SPSS 15.0" istatistik paket programı kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın sonucuna genel olarak bakıldığında öğretmenlerin alternatif değerlendirme yöntemlerine yönelik “orta” düzeyde bir yeterliğe sahip oldukları görülmüştür
dc.description The purpose of the present study is to determine the teachers’ attitudes towards alternative assessment methods, their perceptions of their competency in implementing these alternative methods and frequency of their application in this way, to determine the general competency level of the teachers. The study was used survey method. The sampling of the study consists of 40 teachers from four elementary school in a city in 2010-2011 school year. As such, data collection survey was administered to 4th and 5th grade classroom teachers and 6th, 7th, and 8th grade subject teachers. In the study “teacher competency” questionnaire developed by Banoğlu (2009) was used as a data collection tool. The data of the study were analyzed through "SPSS for Windows 15.0" program package.In the general results of this study, the teachers have a “medium” level self-efficacy of alternative assessment methods
dc.format application/pdf
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation http://dergipark.gov.tr/download/article-file/207766
dc.source Cilt: 2 Sayı: 2; Volume: 2, Issue: 2 26-37
dc.source 2146-6467
dc.source 2146-6467
dc.subject Alternatif Değerlendirme, İlköğretim Öğretmenleri, Yeterlik
dc.subject Alternative Assessment, Elementary School Teachers, Competency
dc.title İlköğretim Öğretmenlerinin Alternatif Değerlendirme Yöntemlerine Yönelik Yeterlilik Düzeyleri
dc.title The Competency Level Of Elementary School Teachers’ Towards The Alternative Assessment Methods
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

AçıkErişim'de Ara


Gelişmiş Arama

Göz at

Hesabım