DSpace@MAKÜ

Okul Yöneticilerinin Bilgi Teknolojileri İle İlgili Eğitimleri Alma ve Kullanma Durumlarının İncelenmesi

Show simple item record

dc.creator GÖRGÜLÜ, Deniz; ?
dc.creator KÜÇÜKALİ, Rıdvan; ?
dc.creator ADA, Şükrü; ?
dc.date 2016-07-11T00:00:00Z
dc.date.accessioned 2019-04-09T06:58:41Z
dc.date.available 2019-04-09T06:58:41Z
dc.identifier http://dergipark.gov.tr/ebed/issue/22329/239293
dc.identifier
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11672/1021
dc.description Bu çalışma, okul yöneticilerinin bilgi teknolojileri ile ilgili eğitimleri alma ve kullanma durumlarını ortaya koymayı ve bunları etkileyen değişkenlerin neler olduğunu belirlemeyi amaçlamıştır. Çalışma, tarama modelinde bir araştırmadır. Araştırmanın örneklemi, 2012-2013 eğitim öğretim yılında Konya ili Karatay, Meram ve Selçuklu ilçelerine bağlı resmi okullarda görev yapan 282 okul yöneticisinden oluşmaktadır. Araştırmada Şişman-Eren (2010) tarafından geliştirilen veri toplama aracı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda okul yöneticilerinin çoğunluğunun kelime işlemci, elektronik tablolama, sunum, internet, e-posta, okul yönetiminde eğitim teknolojisi uygulamaları konularında eğitim alarak kullandıkları; veri tabanı, web sayfası hazırlama, animasyon, grafik programları ile elektronik tahta konularında eğitim almayıp kullanmadıkları belirlenmiştir
dc.description This study aims at revealing the school administrators’ situations about getting and using education on information technologies and identifying the variables affecting these issues.. The research is in scanning model. The sample of the research consists of 282 school administrators who have been working in state schools in Karatay, Selçuklu and Meram, districts of Konya, in the academic year of 2012-2013. The data collection tool which was developed by Şişman-Eren (2010) was applied in the research. At the end of the research, the findings demonstrated that most of the school administrators received training and have been using word processor, cell values, presentations, internet, e- mail and educational technology applications in the school management. On the other hand, they didn’t receive training and haven’t been using database, website preparing programs, animation programs, graphic programs and electronic board
dc.format application/pdf
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy University
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
dc.relation http://dergipark.gov.tr/download/article-file/207759
dc.source Cilt: 2 Sayı: 3; Volume: 2, Issue: 3 1-20
dc.source 2146-6467
dc.source 2146-6467
dc.subject Bilgi Teknolojileri, Eğitim, Okul yöneticileri
dc.subject Information Technologies, Education, School Administrators
dc.title Okul Yöneticilerinin Bilgi Teknolojileri İle İlgili Eğitimleri Alma ve Kullanma Durumlarının İncelenmesi
dc.title The Study Of The Adequacy Of School Administrators’ Using And Receving Training About Information Technologies
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account